W dniach 7-10 kwietnia 2014 roku w Szczyrku odbyła się XI Konferencja Naukowo-Techniczna LogiTrans 2014 (Logistyka, systemy transportowe, bezpieczeństwo w transporcie).
Aktualności
-
XI Konferencja Naukowo-Techniczna LogiTrans 2014
-
X Jubileuszowa Konferencja Naukowo-Techniczna LogiTrans 2013
W dniach 16-19 kwietnia 2013 roku w Szczyrku odbyła się X Jubileuszowa Konferencja Naukowo-Techniczna LogiTrans 2013 (Logistyka, systemy transportowe, bezpieczeństwo w transporcie).
Konferencja została zorganizowana przez Wydział Transportu i Elektrotechniki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu oraz Komitet Transportu Polskiej Akademii Nauk. Patronat nad konferencją objął JM Rektor Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego prof. dr hab. inż. Zbigniew Łukasik.
-
Development of Automotive Engineering and Safety AES PROGRESS
W dniach 22-23 października 2014 roku w Zegrzu odbyła się konferencja „Development of Automotive Engineering and Safety AES PROGRESS” zorganizowana przez Przemysłowy Instytut Motoryzacji.
-
I Konferencja Naukowa „Logistyka w Ratownictwie”
W dniach 8-11 września 2014 roku w Suwałkach odbyła się I Konferencja Naukowa „Logistyka w Ratownictwie”.
Konferencja została zorganizowana przez Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu oraz Park Naukowo-Technologiczny Polska-Wschód.
Online
Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.
Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza jest najstarszą i jednocześnie największą uczelnią techniczną w województwie podkarpackim. Obecnie kształci się tu ok. 17,5 tys. studentów na 6 wydziałach. Są to: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Wydział Chemiczny, Wydział Elektrotechniki i Informatyki, Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej i Wydział Zarządzania. Uczelnia posiada wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną i naukowo-badawczą, bazę laboratoryjną oraz infrastrukturę. Systematycznie rozwija się zarówno baza lokalowa, jak i naukowo-badawcza.
Politechnika Rzeszowska jest jednostką o bardzo dużym doświadczeniu w zakresie realizacji prac o charakterze badawczo-rozwojowym i badawczym, a dzięki funduszom strukturalnym Unii Europejskiej od kilku lat stale realizowane są tu projekty dotyczące doposażenia w najnowocześniejszą aparaturę naukowo-badawczą laboratoriów wydziałowych.
Zaangażowana w projekt EYEVID Katedra Silników Spalinowych i Transportu funkcjonuje w strukturze organizacyjnej największego wydziału Politechniki Rzeszowskiej, jakim jest Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa. Katedra od wielu lat realizuje zaawansowane projekty związane z analizą właściwości ruchowych pojazdów, usprawnieniem parametrów konstrukcyjnych i technologicznych środków transportu, badaniami skutków oddziaływania motoryzacji na środowisko naturalne oraz zastosowaniem paliw alternatywnych jako źródeł napędu.
W Katedrze Silników Spalinowych i Transportu zatrudnionych jest łącznie 14 pracowników naukowych, w tym 2 osoby z naukowym tytułem profesora, dziewięciu adiunktów ze stopniem naukowym doktora oraz trzech asystentów. Kadrę wzbogacają trzej doktoranci oraz pięciu pracowników administracyjno-technicznych. Badania realizowane przez Politechnikę Rzeszowską w projekcie, obejmują przede wszystkim zakres optymalizacji metod i procedur wykorzystywanych w środowisku symulacyjnym. Przy realizacji projektu wykorzystany zostanie między innymi symulator jazdy samochodem ciężarowym AS 1600, będący na wyposażeniu Katedry Silników Spalinowych i Transportu, wykonany przez konsorcjum firm Autosim-Automex. Urządzenie to spełnia wymagania stawiane zaawansowanym symulatorom jazdy zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 81, poz. 444 z dnia 8 kwietnia 2011 r.).