W dniach 7-10 kwietnia 2014 roku w Szczyrku odbyła się XI Konferencja Naukowo-Techniczna LogiTrans 2014 (Logistyka, systemy transportowe, bezpieczeństwo w transporcie).
Aktualności
-
XI Konferencja Naukowo-Techniczna LogiTrans 2014
-
Transport XXI wieku - Międzynarodowa Konferencja Naukowa
W dniach 16-19 września 2013 w Zamku Ryn odbyła się Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Transport XXI wieku", zorganizowana przez Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej oraz Komitet Transportu PAN.
Celem konferencji była prezentacja osiągnięć ośrodków naukowo-badawczych z kraju oraz z zagranicy, zajmujących się problematyką transportu (szynowego, drogowego, lotniczego oraz morskiego) w aspekcie technicznym i organizacyjnym oraz integracja środowiska prowadzącego badania naukowe i kształcenia w dyscyplinie Transport.
Więcej… -
Międzynarodowe Seminarium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2014
W dniach 3-4 kwietnia 2014 roku na Politechnice Gdańskiej odbyła się dziesiąta, jubileuszowa edycja seminarium GAMBIT. Tegoroczne seminarium miało inną niż dotychczas formułę – pierwszego dnia odbyła się Otwarta Sesja Plenarna, zaś drugiego dnia - po raz pierwszy - miały miejsce Warsztaty Naukowe.
Więcej… -
Development of Automotive Engineering and Safety AES PROGRESS
W dniach 22-23 października 2014 roku w Zegrzu odbyła się konferencja „Development of Automotive Engineering and Safety AES PROGRESS” zorganizowana przez Przemysłowy Instytut Motoryzacji.
Online
Odwiedza nas 2 gości oraz 0 użytkowników.
Wojskowy Instytut Medycyny Lotniczej jest jednym z nielicznych w skali europejskiej ośrodków naukowo-badawczo-szkoleniowych i kliniczno-diagnostycznych, specjalizujących się w problematyce medycyny lotniczej. Jego tradycje sięgają okresu międzywojennego, kiedy to w 1928 roku Józef Piłsudski, minister spraw wojskowych powołał do życia Centrum Badań Lotniczo-Lekarskich. Instytut obecnie prowadzi prace techniczne i naukowo-badawcze nad udoskonaleniem symulatorów, ubiorów lotniczych oraz bezpieczeństwem lotów, w tym tolerancją przyspieszeń, niedotlenieniem wysokościowym, treningiem przeciw przeciążeniowym, orientacją przestrzenną, widzeniem nocnym czy psychologią lotniczą. W sferze klinicznej zajmuje się medycyną lotniczą, zwłaszcza w zakresie kardiologii, neurofizjologii, laryngologii i okulistyki.
Instytut dysponuje wyjątkową w skali Europy infrastrukturą badawczą, do której należą m.in. komory niskich ciśnień, symulator GIRO-IPT, komora dekompresyjna czy katapulta. W 2011 oddano do użytku jedną z najnowocześniejszych na świecie wirówek przeciążeniowych, pełniącą również rolę dynamicznego symulatora lotu. WIML posiada systemy: oceny predyspozycji do zawodu pilota, zaawansowanej diagnostyki sprawności układu równowagi i koordynacji wzrokowo-ruchowej pilotów, badań zaburzeń orientacji przestrzennej, monitorowania stanu psychofizycznego kierujących pojazdami. Dzięki aktywnej działalności w zakresie ochrony i promocji zdrowia WIML doprowadził do 106 wdrożeń wewnętrznych i zewnętrznych. WIML, jako jedyny ośrodek w Europie Środkowo Wschodniej otrzymał certyfikat zgodności treningu lotniczo-lekarskiego ze standardami Sił Powietrznych USA. Na forum międzynarodowym WIML współpracuje z NATO i NASA, prowadzi też badania finansowane różnych źródeł zewnętrznych w tym ze środków Unii Europejskiej. Misją WIML jest świadczenie usług badawczych, naukowych i medycznych na najwyższym poziomie. Wysoko wykwalifikowana kadra Instytutu, nowoczesne laboratoria i unikalne urządzenia badawcze są gwarantem najlepszej jakości i profesjonalizmu.
Jednostką organizacyjną o największym doświadczeniu w badaniach z zakresu psychofizjologii w obrębie Instytutu jest Zakład Psychologii Lotniczej WIML, prowadzący badania naukowe nad takimi zagadnieniami jak: procesy percepcji i przetwarzania informacji przez człowieka (także w układzie człowiek-maszyna), adaptacja i doskonalenie metod diagnostyki psychologicznej w psychologii lotniczej, poszukiwanie nowych metod zwiększania odporności na stres lotniczy oraz zwiększenie repertuaru strategii i sposobów radzenia sobie ze stresowymi czynnikami w środowisku pracy pilota, ruch drogowy i wojskowy. Zakład ma na swoim koncie wiele osiągnięć i wdrożeń, w tym: nową edycję podręcznika „Wybrane Zagadnienia Medycyny Lotniczej”, modyfikację norm oceny psychologicznej kandydatów do lotnictwa wojskowego oraz adaptację nowych metod doboru i selekcji kandydatów do lotnictwa wojskowego i cywilnego. W ramach projektu EYEVID pracownicy Zakładu określą zestaw metod do weryfikacji psychologicznych cech kierowców stanowiących grupę celową badań oraz opracują algorytmy do oceny obrazu zgodnie z teorią „map uwagi".