W dniach 18-20 września 2014 roku w Rzeszowie-Przecławiu odbyła się XXV Międzynarodowa Konferencja nt. "Systemy i środki transportu samochodowego".
Konferencja została zorganizowana przez Katedrę Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Rzeszowskiej w zabytkowych wnętrzach siedziby Rejów w Przecławiu k. Mielca.
Aktualności
-
XXV Międzynarodowa Konferencja nt. "Systemy i środki transportu samochodowego" - SAKON - 2014
-
I Konferencja Naukowa „Logistyka w Ratownictwie”
W dniach 8-11 września 2014 roku w Suwałkach odbyła się I Konferencja Naukowa „Logistyka w Ratownictwie”.
Konferencja została zorganizowana przez Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu oraz Park Naukowo-Technologiczny Polska-Wschód. -
17th European Conference on Eye Movements
W dniach 12-16 sierpnia 2013 r. w Lund (Szwecja) miała miejsce konferencja 17th European Conference on Eye Movements (ECEM) organizowana przez Uniwersytet w Lund. Na konferencji zaprezentowane zostały tematy poświęcone przede wszystkim badaniom związanym z wykorzystaniem okulografów w różnych dziedzinach badań naukowych.
Więcej… -
Program TV w TVP Warszawa 16.04.2013
16 kwietnia 2013 w programie TVP Warszawa "Dogonić Świat" realizowanym w Instytucie Transportu Samochodowego zaprezentowano m.in. symulator samochodu osobowego AS-1200 oraz SMI EyeTracking Glasses. Przedstawiono również wpływ natężenia znaków drogowych oraz przydrożnych reklam na kierowców uczestniczących w ruchu drogowym.
Więcej…
Online
Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.
Wojskowy Instytut Medycyny Lotniczej jest jednym z nielicznych w skali europejskiej ośrodków naukowo-badawczo-szkoleniowych i kliniczno-diagnostycznych, specjalizujących się w problematyce medycyny lotniczej. Jego tradycje sięgają okresu międzywojennego, kiedy to w 1928 roku Józef Piłsudski, minister spraw wojskowych powołał do życia Centrum Badań Lotniczo-Lekarskich. Instytut obecnie prowadzi prace techniczne i naukowo-badawcze nad udoskonaleniem symulatorów, ubiorów lotniczych oraz bezpieczeństwem lotów, w tym tolerancją przyspieszeń, niedotlenieniem wysokościowym, treningiem przeciw przeciążeniowym, orientacją przestrzenną, widzeniem nocnym czy psychologią lotniczą. W sferze klinicznej zajmuje się medycyną lotniczą, zwłaszcza w zakresie kardiologii, neurofizjologii, laryngologii i okulistyki.
Instytut dysponuje wyjątkową w skali Europy infrastrukturą badawczą, do której należą m.in. komory niskich ciśnień, symulator GIRO-IPT, komora dekompresyjna czy katapulta. W 2011 oddano do użytku jedną z najnowocześniejszych na świecie wirówek przeciążeniowych, pełniącą również rolę dynamicznego symulatora lotu. WIML posiada systemy: oceny predyspozycji do zawodu pilota, zaawansowanej diagnostyki sprawności układu równowagi i koordynacji wzrokowo-ruchowej pilotów, badań zaburzeń orientacji przestrzennej, monitorowania stanu psychofizycznego kierujących pojazdami. Dzięki aktywnej działalności w zakresie ochrony i promocji zdrowia WIML doprowadził do 106 wdrożeń wewnętrznych i zewnętrznych. WIML, jako jedyny ośrodek w Europie Środkowo Wschodniej otrzymał certyfikat zgodności treningu lotniczo-lekarskiego ze standardami Sił Powietrznych USA. Na forum międzynarodowym WIML współpracuje z NATO i NASA, prowadzi też badania finansowane różnych źródeł zewnętrznych w tym ze środków Unii Europejskiej. Misją WIML jest świadczenie usług badawczych, naukowych i medycznych na najwyższym poziomie. Wysoko wykwalifikowana kadra Instytutu, nowoczesne laboratoria i unikalne urządzenia badawcze są gwarantem najlepszej jakości i profesjonalizmu.
Jednostką organizacyjną o największym doświadczeniu w badaniach z zakresu psychofizjologii w obrębie Instytutu jest Zakład Psychologii Lotniczej WIML, prowadzący badania naukowe nad takimi zagadnieniami jak: procesy percepcji i przetwarzania informacji przez człowieka (także w układzie człowiek-maszyna), adaptacja i doskonalenie metod diagnostyki psychologicznej w psychologii lotniczej, poszukiwanie nowych metod zwiększania odporności na stres lotniczy oraz zwiększenie repertuaru strategii i sposobów radzenia sobie ze stresowymi czynnikami w środowisku pracy pilota, ruch drogowy i wojskowy. Zakład ma na swoim koncie wiele osiągnięć i wdrożeń, w tym: nową edycję podręcznika „Wybrane Zagadnienia Medycyny Lotniczej”, modyfikację norm oceny psychologicznej kandydatów do lotnictwa wojskowego oraz adaptację nowych metod doboru i selekcji kandydatów do lotnictwa wojskowego i cywilnego. W ramach projektu EYEVID pracownicy Zakładu określą zestaw metod do weryfikacji psychologicznych cech kierowców stanowiących grupę celową badań oraz opracują algorytmy do oceny obrazu zgodnie z teorią „map uwagi".