W dniach 8-11 września 2013 roku w miejscowości Jurata odbył się 39. Międzynarodowy Kongres „EUROPEAN KONES 2013" (39th International Scientific Congress on Powertrain and Transport Means" zorganizowany przez Akademię Morską w Gdyni, Instytut Lotnictwa, Polską Akademię Nauk oraz Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych.
Aktualności
-
39th International Scientific Congress on Powertrain and Transport Means European KONES 2013
-
17th European Conference on Eye Movements
W dniach 12-16 sierpnia 2013 r. w Lund (Szwecja) miała miejsce konferencja 17th European Conference on Eye Movements (ECEM) organizowana przez Uniwersytet w Lund. Na konferencji zaprezentowane zostały tematy poświęcone przede wszystkim badaniom związanym z wykorzystaniem okulografów w różnych dziedzinach badań naukowych.
Więcej… -
V Międzynarodowy Kongres Silników Spalinowych
W dniach 24-26 czerwca 2013 r. na terenie Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej odbył się V Międzynarodowy Kongres Silników Spalinowych. Tematyka Kongresu obejmowała nowe osiągnięcia w dziedzinie konstrukcji, badań i produkcji silników spalinowych, materiałów eksploatacyjnych i zagadnienia ekologii.
Więcej… -
Międzynarodowe Seminarium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2014
W dniach 3-4 kwietnia 2014 roku na Politechnice Gdańskiej odbyła się dziesiąta, jubileuszowa edycja seminarium GAMBIT. Tegoroczne seminarium miało inną niż dotychczas formułę – pierwszego dnia odbyła się Otwarta Sesja Plenarna, zaś drugiego dnia - po raz pierwszy - miały miejsce Warsztaty Naukowe.
Więcej…
Online
Odwiedza nas 11 gości oraz 0 użytkowników.
W ramach badań pilotażowych, nasz kooperant - Intsytut Analizy Sensorycznej przeprowadził testy urządzenia do eyetrackingu - SMI Eyetracking Glasses. Wyniki tych testów zostały opisane w artykule podnoszącym temat zbyt dużej ilości reklam przy polskich drogach, opublikowanym w magazynie Auto Świat.
Analiza wyników tego projektu dostarczyła niezbitych faktów, że reklamy przydrożne skutecznie odwracają uwagę kierowców. Badani, przez minimum pół sekundy, zauważyli tylko 20% istniejących znaków drogowych. O wiele bardziej „skuteczne” w walce o skupienie uwagi były billboardy – dostrzeżono ich 38% ze wszystkich znajdujących się na testowym odcinku. Jednak „palma pierwszeństwa” w rozpraszaniu kierowców przypadła reklamom i szyldom świetlnym. Zauważono ich aż 66%. To wynik ponad trzykrotnie lepszy niż dla znaków drogowych!