Aktualności

  • Development of Automotive Engineering and Safety AES PROGRESS

    W dniach 22-23 października 2014 roku w Zegrzu odbyła się konferencja „Development of Automotive Engineering and Safety AES PROGRESS” zorganizowana przez Przemysłowy Instytut Motoryzacji.

    Więcej…  
  • Międzynarodowa Naukowo-Techniczna Konferencja nt. „Покращення конструктивних та експлуатаційних показників автомобілів і машин”

    W dniach 12-15 czerwca 2013 roku w Kijowie odbyła się XX Jubileuszowa Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna nt. „Покращення конструктивних та експлуатаційних показників автомобілів і машин” (Poprawa parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych pojazdów samochodowych i maszyn roboczych).

    Więcej…  
  • Międzynarodowe Seminarium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2014

    W dniach 3-4 kwietnia 2014 roku na Politechnice Gdańskiej odbyła się dziesiąta, jubileuszowa edycja seminarium GAMBIT. Tegoroczne seminarium miało inną niż dotychczas formułę – pierwszego dnia odbyła się Otwarta Sesja Plenarna, zaś drugiego dnia - po raz pierwszy - miały miejsce Warsztaty Naukowe.

    Więcej…  
  • Auto Świat opublikował wyniki badań pilotażowych

    W ramach badań pilotażowych, nasz kooperant - Intsytut Analizy Sensorycznej przeprowadził testy urządzenia do eyetrackingu - SMI Eyetracking Glasses. Wyniki tych testów zostały opisane w artykule podnoszącym temat zbyt dużej ilości reklam przy polskich drogach, opublikowanym w magazynie Auto Świat.

    Więcej…  

Online

Odwiedza nas 10 gości oraz 0 użytkowników.

foto

W ramach badań pilotażowych, nasz kooperant - Intsytut Analizy Sensorycznej przeprowadził testy urządzenia do eyetrackingu - SMI Eyetracking Glasses. Wyniki tych testów zostały opisane w artykule podnoszącym temat zbyt dużej ilości reklam przy polskich drogach, opublikowanym w magazynie Auto Świat.

Analiza wyników tego projektu dostarczyła niezbitych faktów, że reklamy przydrożne skutecznie odwracają uwagę kierowców.  Badani, przez minimum pół sekundy, zauważyli tylko  20% istniejących znaków drogowych. O wiele bardziej „skuteczne” w walce o skupienie uwagi były billboardy – dostrzeżono ich 38% ze wszystkich znajdujących się  na testowym odcinku. Jednak  „palma pierwszeństwa” w rozpraszaniu kierowców przypadła reklamom i szyldom świetlnym. Zauważono ich aż 66%. To wynik ponad trzykrotnie lepszy niż dla znaków drogowych!

 Link do artykułu.

Konsorcjum

Instytut Transportu Samochodowego

logo itsInstytut Transportu Samochodo- wego jest wiodącym w Polsce ośrodkiem badawczo-rozwojowym, który zajmuje się interdyscyplinarnymi badaniami w zakresie transportu, dlatego stał się liderem konsorcjum realizującym europejski projekt EYEVID.

Czytaj dalej...  

Neuro Device Group Sp. z o.o.

neurodevice logo tonalneNeuro Device Group Sp. z o.o., jako pierwsza i nadal jedyna firma na rynku Polskim zajmuje się projektowaniem, budową i wyposażeniem laboratoriów badawczych z zakresu badań czynnościowych układu nerwowego

Czytaj dalej...  

Wojskowy Instytut Medycyny Lotniczej

logo wiml miniWojskowy Instytut Medycyny Lotniczej jest jednym z nielicznych w skali europejskiej ośrodków naukowo-badawczo-szkoleniowych i kliniczno-diagnostycznych, specjalizujących się w problematyce medycyny lotniczej.

Czytaj dalej... 

 

ODUIT Automex Sp. z o.o.

logo automexODIUT Automex Sp. z o.o. dysponuje potencjałem umożliwiającym przeprowadzanie badań stosowanych w zakresie projektowania mikroprocesorowych systemów  kontrolno-pomiarowych oraz urządzeń mechatronicznych.

Czytaj dalej... 

Politechnika Rzeszowska

logo PRPolitechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza jest najstarszą i jednocześnie największą uczelnią techniczną w województwie podkarpackim. Obecnie kształci się tu ok. 17,5 tys. studentów na 6 wydziałach.

Czytaj dalej...